Як заробляє месенджер WhatsApp: секрети його фінансового успіху

Месенджер WhatsApp неймовірно популярний. На сьогодні в ньому зареєстровано вже більше мільярда користувачів. Компанія, що володіє програмою, представлена ​​майже у всіх країнах світу. Зрозуміло, що з таким розмахом діяльності у багатьох виникає питання, в чому ж секрет її фінансового становища? У цій статті ми спробуємо висвітлити питання, як же все-таки заробляє месенджер Ватсап.

Ілюстрація на тему Як заробляє месенджер WhatsApp: секрети його фінансового успіху

Коротко про історію WhatsApp

Назва месенджера є анаграмою, трохи зміненою фразою «What’s Up?», Яка в англомовних країнах означає вітання «Як справи?» Або «Що нового?». Він з’явився в інтернеті в 2009 році, а на початку 2012-го обробляв вже більше двох мільярдів повідомлень в день. Компанію заснували два інженера, Брайан Ектон і Ян Кум (який виїхав з України до Америки в 1992 році). Додаток стало неймовірно популярним, особливо після того, як Apple впровадив в свої смартфони функцію спливаючих push-повідомлень.

У жовтні 2014 року месенджер був придбаний компанією Facebook і досі залишається його власністю. За даними інтернет-досліджень, Ватсап зараз є найбільш затребуваним месенджером серед всіх конкурентів. За добу обробляється понад 55 мільярдів повідомлень.

Фінансові особливості Ватсап

Головна риса месенджера полягає в тому, що він справді безкоштовний для всіх. Спочатку, до 2016 року користувачі повинні були вносити абонентську плату в розмірі 1 долара на рік, та й то лише починаючи з другого року використання. Цією сміховинною суми, мабуть, вистачало на утримання компанії WhatsApp Inc., яка управляє месенджером.

Ілюстрація на тему Як заробляє месенджер WhatsApp: секрети його фінансового успіху

Втім, можливо, у творців програми були якісь спонсори. Можливо, вони на початковому етапі мали якийсь дохід від іншої діяльності, який дозволяв їм планомірно розвивати месенджер. Відомо, однак, що Ян Кум спочатку відмовився впроваджувати в Ватсап будь-яку рекламу і переконав в цьому свого партнера.

На чому заробляє WhatsApp

Взимку 2014 року вся компанія і її месенджер були куплені інтернет-гігантом Facebook за 19 мільярдів доларів. Спільнота користувачів Ватсап очікувало, що в додатку один за одним почнуть з’являтися різні інструменти монетизації. Справді, навіщо ж ще потрібно було купувати продукт за таку велику суму, як не для нового напряму бізнесу? Багато хто вважав, що Марк Цукерберг мабуть придумав, як можна заробляти на знову придбаному активі.

Але нічого подібного не сталося. Навпаки, на початку 2016 року компанія оголосила про скасування абонентської плати в 1 долар на рік. Тобто месенджер став повністю безкоштовним. І в ньому до цих пір немає ніякої реклами.

Так все-таки, як же заробляє гроші Ватсап? Це дуже цікаве питання. Почати можна з того, що накладні витрати компанії, судячи з усього, дуже невеликі. Відомо, що структура месенджера дозволяє одному адміністратору обслуговувати відразу 14 мільйонів користувачів. Це говорить про те, що в компанії, швидше за все, працює зовсім небагато співробітників.

Ілюстрація на тему Як заробляє месенджер WhatsApp: секрети його фінансового успіху

Проте неймовірна поширеність по всьому світу вимагає розгалуженої інфраструктури. Наприклад, ще в 2014 році компанія використовувала більше 550 серверів, а зараз їх число ще більше.

Так ось, судячи з усього, відповіді на це питання просто немає. Тобто, WhatsApp просто нічого не приносить своїм власникам.

Інвестиції в майбутнє

Повірити в це важко, але іншого розгадки, мабуть, не існує. Марк Цукерберг вже не раз заявляв, що придбання Ватсап має дуже далеку перспективу. Facebook не планує вводити в додаток рекламу або якось по-іншому його монетизувати до моменту, коли кількість користувачів не досягне 2 мільярдів. А зараз, мабуть, Facebook фінансує і розвиває WhatsApp зі своїх коштів. Виходить, це в повній мірі інвестиція в майбутнє.

Ілюстрація на тему Як заробляє месенджер WhatsApp: секрети його фінансового успіху

Однак, це ризикована гра. Хоча б тому, що з 2014 року в світі інтернет-комунікацій з’явилися кілька привабливих конкурентів, в першу чергу месенджер Telegram. У нього ряд дуже привабливих особливостей, яких у Ватсапа немає. Безпека і конфіденційність Телеграма незрівнянно вище, він зручніше для розробників (наприклад, в ньому будь-хто може за пару хвилин створити повноцінного бота), розвивається він динамічніше. WhatsApp, при всіх достоїнствах, може і не зберегти конкурентні переваги до моменту, коли Цукерберг вирішить впроваджувати в програму рекламу.

Так чи інакше, на сьогодні Ватсап залишається самим затребуваним в світі месенджером.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector