Хто створив Твіттер: історія появи та успіху соціальної мережі

Твіттер, соціальна мережа з дуже короткими повідомленнями, увірвалася в наше життя всього кілька років тому і стрімко стала неймовірно популярною. Вже сотні мільйонів твіттерян постійно «щебечуть» в Твіттері, ділячись зі світом своїми думками. Цією «епідемії» виявилися підвладні всі — від домогосподарок до президентів. Тим цікавіше (і повчальніше) дізнатися про історію Твіттера, про його творців і шляху до успіху.

Ілюстрація на тему Хто створив Твіттер: історія появи та успіху соціальної мережі

Хто створив Твіттер

У 2006 році в каліфорнійській IT-компанії Odeo Inc. працював молодий програміст Джек Дорсі. Odeo займалася розробкою текстових Інтернет-сервісів, тому не дивно, що Джеку рано чи пізно і прийшла в голову ця ідея: зробити дуже простий внутрішній сервіс, який би давав можливість співробітникам постійно, практично в режимі онлайн інформувати друзів, де вони знаходяться і чим займаються.

У той час на свою орбіту виходив блог-сервіс LiveJournal, він був відкритий лише кілька років до цього. Джека зацікавила ця концепція, але він відразу звернув увагу на маленький недолік Живого Журналу: записи в ньому були дуже об’ємними, і не дозволяли людям бути в онлайні постійно. Ідея, яка прийшла в голову Дорсі, була простою, як все геніальне — потрібно дати можливість людям публікувати дуже короткі повідомлення прямо зі своїх мобільних телефонів, які завжди при собі. Але довжина телефонних SMS-повідомлень була обмежена 140 символами. Так і з’явилося знамените обмеження довжини записів Твіттера.

Початок історії

Перший прототип нового сервісу, який Джек створив всього за три тижні, щоб продемонструвати колегам і керівництву Odeo Inc. був запущений 21 березня 2006 року. В цей день, о 20:50 за тихоокеанським часом, Джек опублікував перший в історії твіт: «Just setting up my twttr». Так було покладено початок IT-гігантові, який зараз коштує мільярди доларів.

Ілюстрація на тему Хто створив Твіттер: історія появи та успіху соціальної мережі

Новий сервіс спочатку розташовувався на доменному імені twttr.com і використовувався тільки співробітниками компанії Odeo. По суті, це була проста внутрішньокорпоративна утиліта, що дає можливість співробітникам постійно повідомляти один одному, де вони знаходяться і чим займаються. Творці Твіттера, а крім Джека Дорсі до них ще належать Еван Вільямс і Біз Стоун, згадують, що персонал компанії часто просто пустував в Твіттері; люди ще погано розуміли, навіщо він може бути серйозно потрібен.

зліт популярності

Влітку 2006 року була випущена перша бета-версія Twitter. До цього часу він налічував вже пару сотень зареєстрованих користувачів, і творцям довелося впроваджувати систему авторизації та безпеки акаунтів. У число користувачів сервісу були запрошені не тільки співробітники Odeo Inc. але і їх друзі, члени сімей, а потім і всі бажаючі.

У самій компанії Odeo тим часом справи йшли все гірше, люди звільнялися, фірма несла збитки. Восени 2006 року Джек створив іншу компанію, Obvious Corporation, і перевів туди всю роботу над своїм дітищем. В цей же час був куплений домен twitter.com який раніше був зайнятий, і сервіс переїхав на свій постійна адреса.

Але справжній прорив, по суті другий день народження Твіттера, трапився на фестивалі South by Southwest (SXSW), який відбувся в 2007 році. Люди нарешті розкусили новинку і зрозуміли всі її переваги перед традиційними блогами. У приміщеннях були встановлені великі екрани, на які в реальному часі транслювалися твіти відвідувачів. Люди азартно ділилися один з одним новинами, розповідали про нові події і призначали зустрічі. Це зробив неймовірний ефект. За час проведення фестивалю кількість користувачів Твіттера різко зросла і перевищила 60 тисяч осіб. Популярність сервісу рвонула вгору, а Джек Дорсі отримав свою першу нагороду. Починаючи з цього моменту Твіттер знайшов, нарешті, популярність і почав сходження до успіху.

Ілюстрація на тему Хто створив Твіттер: історія появи та успіху соціальної мережі

Вже до кінця 2007 року про Твіттер заговорили в усьому світі. До цього часу проект тільки-тільки вийшов на окупність і почав заробляти гроші. База користувачів стрімко збільшувалася, і сервіс почав відчувати технічні труднощі — сервери не справлялися з навантаженням. Такий зліт виявився для команди Джона несподіванкою. Довелося терміново нарощувати потужності і усувати помилки в програмному забезпеченні. Проте, не дивлячись на безліч дрібних проблем, Твіттер продовжував завойовувати світ.

Перший серйозний інвестор

До свого успіху на фестивалі SXSW у Твіттера був всього один інвестор, бізнесмен Еван Вільямс, який повірив в ідею Джона Дорсі. Имено Евану Вільямсу приписують винахід терміна «блогер». До знайомства з Дорсі він був засновником кількох високотехнологічних компаній. Зокрема, він в якості програміста випустив веб-додаток Blogger, інструмент для управління особистими Інтернет-щоденниками. У квітні 2007 року, коли Twitter став окремою компанією, він зайняв в ній пост члена ради директорів, а пізніше, в 2008 році — генерального директора.

Ілюстрація на тему Хто створив Твіттер: історія появи та успіху соціальної мережі

Twitter-бум

Зліт популярності Твіттера, що почався його тріумфом на фестивалі SXSW, продовжився вибухонебезпечним зростанням. В усьому світі люди почали заводити собі Твіттер-сторінки і ділитися зі світом своїми подіями. Наприклад, за підсумками 2008 року в Твіттері було зареєстровано близько 3 мільйонів користувачів, а до кінця 2009 вже 9 мільйонів. (При цьому відомо, що в 2008 році в компанії працювало всього 8 осіб!)

У 2007 році користувачі Твіттера надсилали щодня близько 5 тисяч твітів. А в 2008 році — вже 300 тисяч! Найбільш значимі рекорди сервіс традиційно встановлював на різних публічних заходах або під час гучних подій. Наприклад, під час Чемпіонату світу з футболу 2010 року твіттеряне відправляли майже 3000 твітів в секунду, а 25 червня 2009 року, коли помер Майкл Джексон, пік активності був зафіксований в районі 100 тисяч твітів в годину.

Після 2008 року в Твіттері почали заводити свої акаунти всякі знаменитості. Вони розгледіли потенціал сервісу як рекламний майданчик і почали активно рекламувати себе, публікуючи короткі історії своєму повсякденному житті. Це, зрозуміло, тут же привернуло в Твіттер тисячі шанувальників, які почали стежити за подробицями життя своїх кумирів, а іноді, якщо пощастить, і спілкуватися з ними безпосередньо.

Ілюстрація на тему Хто створив Твіттер: історія появи та успіху соціальної мережі

Творці продовжили активно вдосконалювати своє дітище. Твіттер регулярно отримував корисні додатки: групові чати, RSS-стрічки, покращений пошук, впровадження хештегов і так далі. Дуже істотним поліпшенням стала можливість прикріплювати фотографії і відеоролики до твітів, це в черговий раз різко підняло популярність майданчики. В кінці 2011 року компанія запустила новий веб-інтерфейс і випустила програмні клієнти Твіттера для різних мобільних платформ. Це починання тут же було підхоплено незалежними розробниками, які почали випускати свої клієнти. Які іноді по зручності і функціональності навіть перевершували клієнти від самої компанії Twitter Inc.

сучасний Твіттер

7 листопада 2013 року корпорація провела IPO на Нью-Йоркській фондовій біржі. Продажем акцій вдалося залучити 1,8 мільярда доларів інвестицій.

Зараз Твіттер міцно став одним з атрибутів сучасного молодого міського мешканця. На початок 2017 року його аудиторія становила 328 мільйонів чоловік. На даний момент (середина 2018 роки) точних даних поки немає, але можна впевнено стверджувати, що відчутно більше.

Компанія Інтернет-статистики Alexa Internet оцінює Твіттер як входить до десятки найбільш відвідуваних сайтів у світі. Точних даних немає, але за оцінками експертів соцмережа зараз має понад 6 мільйонів щомісячних унікальних відвідувачів.

На сьогоднішній день найбільшими аудиторіями фоловерів мають американські «зірки» шоу-бізнесу Кеті Перрі, Джастін Бібер, Ріанна, Леді Гага і інші знаменитості. Серед топових твіттерян не втрачаються також колишній президент США Барак Обама, і нинішній глава Білого Дому Дональд Трамп. Його активність вже прозвали «твіттер-дипломатією», так як він вважає за краще користуватися своїм Твіттером як прес-службою.

Ілюстрація на тему Хто створив Твіттер: історія появи та успіху соціальної мережі

У Росії найбільш відвідуваним аккаунтом на сьогоднішній день залишається сторінка Прем’єр-міністра Д. А. Медведєва. Слідом за ним, так само, як і в світовому Твіттері, слідують «зірки» шоу-бізнесу і світських тусовок, популярні розкручені блогери і офіційні акаунти деяких великих компаній.

Останнім на сьогоднішній день революційним нововведенням Твіттера стало рішення про збільшення довжини твіти з 140 до 280 символів. Це сталося 27 вересня 2017 року. Це рішення було сприйнято спільнотою користувачів неоднозначно. Багато активно критикують компанію за це нововведення досі. Людям здається, що з розширенням довжини повідомлень в два рази Твіттер позбувся свого унікального духу, своєї аури; що тепер, мовляв, немає необхідності формулювати свої думки коротко, за що сервіс багато і цінували.

Однак, за заявами представників компанії, таке рішення було продуманим і зваженим: згідно їх статистикою виявилося, що значна частина потенційних користувачів йде з ресурсу, коли розуміє, що їм не вистачає 140 символів, щоб сповна висловити свої думки. Тобто компанія просто хоче розширити свою клієнтську базу, не втрачати передплатників.

Не можна не згадати і про критику. Багато, в тому числі дуже відомі і впливові люди постійно заявляють, що сама ідея твіттер-спілкування є малопродуктивною і навіть абсурдною. Люди щиро не розуміють, в чому необхідність повідомляти всьому світу «що у мене сьогодні на вечерю». Молодь звикає транслювати в Твіттер самі малозначні подробиці свого життя, стаючи залежними від такого типу спілкування.

Що ж, як і будь-яке соціальне явище, спілкування в Твіттері має дві сторони, позитивну і негативну. Сервіс є безумовно корисною майданчиком для оперативної публікації новин і прекрасним бізнес-інструментом. Судячи з усього, в планах у корпорації ще багато новинок, які ми побачимо незабаром.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector