Знайомство з Agile —

Знайомство з Agile

Фреймворк Scrum — один з найбільш поширених сьогодні фреймворків, заснованих на Agile. Останній передбачає ітераційне управління і часту, регулярне постачання продукту замовнику. У випадку зі Scrum, тривалість виготовлення продукту розбивається на певні часові відрізки — тижні або місяці. Команди, що складаються з 5-7 чоловік, а також весь зміст проекту, розділене на умовні частини, і є скрам.

Згідно Скрам Гайду (версія №2 від 2016 року) та робіт Джеффа Сазерленда, американського програміста — розробника методології Scrum і автора Agile Manifesto, в центрі скрам знаходиться команда.

У ній існують певні ролі, кожна з яких дуже важлива. Перша з них — власник продукту. Це компетентний представник, якого бізнес делегував в проект, і якому добре відомі всі характеристики і вигоди створюваного продукту. При цьому він не є лідером команди. Він приносить команді вимоги щодо проекту. Роль скрам-майстри складно переоцінити. Це, без перебільшення, душа команди. Його ключове завдання — створення комфортних умов для команди, які дозволили б втілити в життя найскладніший проект. Примітно, що керівника в команді немає. З точки зору технології Agile, до якої відноситься Scrum, команда є ядром і повинна бути самоорганізованої. Лідери в ній повинні з’являтися в залежності від поставленого завдання.

Один з найважливіших етапів в роботі команди є формування беклога — списку вимог, пропонованих проектом усіма зацікавленими сторонами. За нього відповідає власник продукту. Він формує його і розставляє в ньому пріоритети за допомогою команди. При цьому вимоги пріоритезувати спочатку і сформульовані на мові користувача для всього проекту. У кожен спринт (відрізок часу) береться лише певний набір вимог з беклога. Як правило, вся команда бере участь у виборі з користувальницьких історій в беклоге спринту з урахуванням пріоритету. Призначені для користувача історії, створені на мові бізнесу, повинні бути розбиті на конкретні технічні завдання. Ідеально, якщо вони будуть мати тривалість один людино-день.

Планування спринту визначає, ніж команда буде займатися протягом найближчого часу. Ще один інструмент скрам — scrum-meeting. Він проводиться стоячи, в одному і тому ж місці і триває приблизно 15 хвилин. Скрам-майстер чітко стежить за дотриманням часу. Всі учасники повинні дати відповідь на три питання: що було зроблено вчора, що буде зроблено ними сьогодні і які проблеми виникали в роботі. Якщо команда не встигла виконати будь-які завдання протягом двох тижнів, вони повертаються в беклог. Власник продукту заново сортує беклог за пріоритетами.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector