Гарантія на техніку Apple в Росії: один рік або два роки?

iPhone X

У компанії Apple дуже заплутана гарантія. Формально її взагалі немає, але фактично вона набагато ширше тієї, що має надаватися згідно із законом.

Плутанини додає той факт, що на сайті Apple наводиться два гарантійних тексту, що відрізняються один від одного терміном — один рік (для iPhone, iPad, Mac, Apple TV і Apple Watch) або два роки (тільки для Apple Watch Edition). Обидва види гарантії, як вказано на сайті, діють окремо від вимог, передбачених законодавством, і доповнюють права, зазначені в ФЗ «Про захист прав споживачів».

Гарантія Apple діє на пристрої, куплені в будь-якій країні світу і здійснюється після перевірки серійного номера. Для пред’явлення претензій в рамках ФЗ «Про захист прав споживачів» необхідно підтвердити, що пристрій було куплено в Росії і призначалося для російського ринку (тобто ввезено легально і отримало сертифікат Ростест). У магазинів, які торгують сірої або яка була у використанні технікою, термін гарантії може бути яким завгодно або його взагалі може не бути — зазвичай такі магазини намагаються обмежити свою відповідальність за техніку, в якості якої не впевнені.

МТС

Російські магазини (наприклад, МТС) надають для техніки Apple гарантію тривалістю 1 рік, цей термін збігається з тим, який вказує Apple. У законодавстві взагалі немає вимоги, що зобов’язує виробника або продавця встановлювати термін гарантії, але якщо виробник вказав його, магазин не може дати гарантію меншої тривалості. Гарантія від продавця потрібна, щоб покупець міг не бігати по сервісним центрам, а пред’явив претензію тій організації, у якій був куплений товар. Але деякі магазини обмежують це право — відмовляються прийняти товар на перевірку і посилають покупця в сервісний центр.

Споживачі мають право вибирати, чи вимагати обслуговування на підставі обмеженою річної гарантії Apple або на підставі прав, передбачених законодавством про захист прав споживачів, зокрема, на підставі невідповідності продукту положенням договору, як це передбачено Законом про захист прав споживачів. Обмежена річна гарантія Apple доповнює права, встановлені законом, і ні в якому разі не виключає і не обмежує такі права.

Важливо! Умови обмеженою річної гарантії Apple не поширюються на претензії, висунуті на підставі законодавства про захист прав споживачів.

Формально Apple не встановлює гарантію на свої пристрої в рамках ФЗ «Про захист прав споживачів». Закон цього і не вимагає. Однак компанія все ж надає власну гарантію, яка хоч і називається обмеженою, але значно розширює права споживача. Наприклад, в п. 1 ст. 18 ФЗ «Про захист прав споживачів» є важливе уточнення, що стосується технічно складних товарів, до яких відносяться смартфони, планшети і комп’ютери. Якщо ви виявите в такому пристрої шлюб через 15 днів після покупки, ви не зможете вимагати повернення грошей або обмін на інший товар, оскільки закон передбачає тільки ремонт. У гарантійних умовах Apple такого обмеження немає. Перевірити, яка гарантія надана конкретному пристрою можна по його серійним номером на сайті Apple.

Apple

Apple не відмовляється від виконання вимог ФЗ «Про захист прав споживачів» і приймає претензії по відношенню до багатьох товарів протягом двох років з моменту їх продажу. Зазвичай цей термін помилково розглядається як гарантійний, хоча він знаходиться за його межами — це додатковий рік після того, як гарантія скінчилася. Деякі продавці вважають, що це термін, протягом якого їм або виробнику необхідно нести гарантійні зобов’язання, і частково вони мають рацію.
Звідки взявся міф про те, що мінімальний термін гарантії на будь-який товар становить два роки? Ймовірно, з п. 5 статті 19 ФЗ «Про захист прав споживачів», де зазначено, що споживач має право пред’являти претензії щодо якості товару в межах двох років з дня продажу в тих випадках, коли передбачений договором гарантійний термін складає менше двох років. Але, по-перше, споживач повинен довести, що ці недоліки або причини, за якими вони з’явилися, виникли до покупки товару. А, а по-друге, ця стаття, як в ній зазначено, діє тільки в тому випадку, якщо на товар було встановлено гарантійний строк. Якщо гарантії не було, претензію в межах двох років формально не можна пред’явити. Але Apple йде на поступки і фактично надає на свою продукцію два роки гарантії замість одного року.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector