У звичайних користувачів Microsoft Office Word майже не виникає потреби ставити наголос у слові. Зазвичай цей момент просто пропускають, сподіваючись, що читач тексту зрозуміє, про що йде мова. В крайньому випадку автор може виділити потрібну букву, зробивши її жирної або великий. Таким чином, ті, хто працюють з неофіційними документами, не завжди знають, як поставити наголос у слові.
Введення спеціального символу вставляти за допомогою їх кодів
Це не спрацює у разі, якщо ви працюєте з деякими видами офіційних текстів, особливо – які повинні бути виконані за державним стандартом. Word надає можливість поставити знак наголосу, причому трьома способами. Кожен з них має свої переваги і ступінь зручності – є варіант як для початківців, так і для просунутих користувачів програми.
Словесний наголос – зміна інтонації, яке потрібно для того, щоб виділити головне слово в реченні або букву в слові. Від його постановки може змінитися значення сказаного, тому в неоднозначній ситуації бажано утилізувати спеціальний символ. У всьому світі прийнято робити невеликий штрих під ударної буквою. Цей знак також є в Word – він відноситься до спеціальних, наголосами. Його можна додати в текст за допомогою:
- використання таблиці символів;
- натискання спеціальної комбінації клавіш;
- створення і використання макросу – автоматизованої команди, яка дозволяє записати дію юзера і відтворити його при натисканні домовленої кнопки.
перший спосіб
Найдоступніший для новачка варіант – скористатися таблицею надрядкових і підрядкових символів Word:
- Встановіть роздільник миші праворуч від ударної букви в слові;
- Перейдіть у вкладку «Вставка»;
- Відкрийте меню «Символи» – крайнє справа на панелі налаштувань;
- Виберіть «Символ» – «Інші»;
- У випадаючому меню «Набір» виберіть пункт «Об’єднані діакритичні. знаки »;
- У таблиці виберіть один з двох штрихів – нахилений вліво або вправо з кодами 0300 і 0301 відповідно (в російській мові прийнято використовувати другий);
- Клацніть “Вставити» – значок з’явиться прямо над потрібними літерами.
другий спосіб
Якщо вам доведеться ставити наголос часто, можливо, простіше буде утилізувати спеціальне поєднання клавіш, яке виконує ту ж роботу:
- Встановіть курсор праворуч від потрібної літери;
- Впритул до неї введіть код (0300 або 0301), щоб вийшла запис виду «а0300»;
- Одночасно натисніть Alt + «X».
Цей варіант створює той же значок, що і при використанні символів. Єдина відмінність – використання комбінації для багатьох користувачів швидше.
третій спосіб
У Microsoft Office Word є велика кількість функцій, в тому числі – можливість автоматизувати ті чи інші процеси. Умовна команда, яка виконується при натисканні користувачем певної кнопки або комбінації клавіш, називається «макрос». Він групує одне або кілька дій для того, щоб миттєво і автоматично їх відтворити. Основні сфери експлуатації макросів:
- Для того, щоб прискорити часто виконувані завдання з редагування, форматування або вставці (особливо якщо сам по собі процес займає багато часу або дій);
- Щоб об’єднати кілька стандартних дій програми в одну – наприклад, можна задати функцію, яка буде вставляти таблицю з певним розміром, кордонами, кількістю рядків і стовпців;
- Щоб спростити доступ до параметрів, які вимагають взаємодії з безліччю вікон – до них відноситься установка наголоси над буквою в слові;
- Щоб автоматизувати складні, багатоступінчасті завдання, які формуються з дій зі стандартними функціями програми.
Таким чином, один раз записавши макрос для створення наголоси над буквою, користувач може натиснути на одну кнопку замість поєднання клавіш або взаємодії з безліччю вікон, щоб викликати таблицю символів.
Як створити макрос
В першу чергу для запису автоматизованої команди потрібно отримати доступ до функції «Макрос». Для цього можна відобразити вкладку «Розробник» в Word:
- Натисніть кнопку Microsoft Office або «Файл»;
- Перейдіть в пункт «Параметри»;
- Виберіть вкладку «Налаштувати стрічку»;
- Поставте прапорець навпроти пункту «Розробник»;
- Збережіть зміни.
Доступ до функції «Макроси» також можна отримати, перейшовши в «Вид» – «Макрос» – «Записати макрос».
Далі, необхідно створити команду:
- Натисніть на «Записати макрос» у вкладці «Вид» або «Розробник»;
- Задайте функції ім’я (доцільно враховувати, що якщо ви дасте макросу ім’я, аналогічне вбудованому або записаному раніше, він буде відтворюватися замість більш раннього);
- В меню «Доступний для” виберіть “Всіх документів» – тільки розширення файлу «.dotm» буде відтворюватися всюди;
- Введіть опис.
Далі, ви можете:
- Почати запис – для цього, не зв’язуючи макрос з кнопкою або клавішами, натисніть «ОК»;
- Задати спеціальну команду, при активації якої дія буде відтворюватися.
Для того щоб задати гарячу клавішу:
- Натисніть «Кнопка» – це дозволить призначити швидку команду;
- В області «Налаштування панелі швидкого доступу» клікніть на один або кілька документів, для яких ви хочете додати кнопку на панель доступу;
- У вікні «Вибрати» вкажіть макрос, який хочете записати;
- Для настройки натисніть «Змінити»;
- У «Символ» виберіть, як буде виглядати кнопка;
- У «Коротке ім’я” впишіть назву автоматичної дії;
- Для запису двічі натисніть «ОК»;
- Символ відіб’ється на панелі доступу – його ім’я буде видно при наведенні курсору миші;
- Призначте поєднання кнопок, при натисненні якої функція буде активна – натисніть «Клавіатура», виберіть бажаний макрос, введіть в поле послідовність і натисніть “Призначити»;
- Для запису команди виберіть «Закрити»;
- Запис почнеться – виконайте дії, які буде включати в себе команда (повторіть дії з першого або другого способу, описаних раніше, щоб задати символ наголоси);
- Після того як ви поставили значок при включеній записи, натисніть «Зупинити» там же, де її активували – в «Вид» або «Розробник».
Як запустити макрос через панель швидкого доступу Word
У разі, коли ви не хочете користуватися поєднанням клавіш або призначати його, можна вставляти наголос через меню:
- Натисніть «Вид» (або «Розробник») – «Макрос»;
- У списку виберіть команду;
- Клацніть “Виконати».
Незважаючи на те, що можливість запускати макрос через меню є, це не так ефективно – все одно доведеться взаємодіяти з вкладками і вікнами.