Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

TikTok — платформа для створення і публікації коротких відео з музичним супроводом нагадує суміш Vine, Instagram і YouTube. Соціальна мережа, яка стала підлітковим феноменом в 2018 році. Розбираємося що до чого.

Звідки прийшов

Соціальна платформа для публікації коротких музичних відео була запущена у вересні 2016 року під назвою Douyin в Китаї. На батьківщині сервіс дуже швидко набрав популярність і зацікавив користувачів з інших країн. На початку 2017 року компанія ByteDance, яка стоїть за створенням Douyin, запускає аналог під назвою TikTok для виходу на міжнародний ринок.

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

Паралельно сервісу від ByteDance розвивався musical.ly зі схожим набором функцій, основна мета якого — онлайн-платформа для публікації коротких відеороликів з музичним супроводом. У липні 2016 року сервіс стає самим завантаженим в понад 30 країнах, серед яких США, Великобританія, Німеччина і Японія. musical.ly набрав 90 мільйонів завантажень, а на його платформі щодня публікувалося більше 12 мільйонів відеороликів.

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

9 листопада 2017 року ByteDance набуває musical.ly — сума операції оцінюється в 1 мільярд доларів. У 2018 році було вирішено об’єднати два сервісу і продовжити їх подальший розвиток під брендом «TikTok». Зараз у платформи більше 500 мільйонів користувачів з 150 країн, приблизно половина яких підлітки до 18 років. За даними Mediascope, користувачі проводять в TikTok від 13 хвилин на добу — це четверте місце в категорії месенджерів та соціальних мереж.

Що може

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

Всі функції сервісу доступні в мобільних додатках для iOS і Android, у нього немає веб-версії. Інтерфейс програми дуже схожий на Instagram. У нижній частині екрана панель з кнопками 5 розділів:

  • Головна — тут відображаються нові пости від користувачів, на яких ви підписані
  • Цікаве — добірка з популярними роликами і рекомендаціями
  • Копка створення свого кліпу
  • повідомлення
  • «Я» — сторінка профілю.

створення кліпу

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

У процесі створення ролика можна використовувати вже готове відео або зняти його в додатку. TikTok дозволяє застосовувати до кліпів різні колірні фільтри, накладати ефекти, застосовувати маски і AR-об’єкти, а також додавати музику з бібліотеки сервісу. Що стосується музичної бібліотеки TikTok — в ній передбачена функція пошуку потрібної композиції і вона поділена на категорії: жанрові плейлисти і рекомендації.

Користувачі TikTik формують свій альтернативний чарт музичних хітів, який трохи відрізняється від популярних композицій музичних сервісів. Топ-5 музичних треків на момент виходу статті виглядає наступним чином:

  1. Why Mona — Wannabe
  2. Taylor — Microwave Chain
  3. Dom Dolla — Take it
  4. Smash Mouth — All Star
  5. Gaullin — Moonlight.

Більшість композицій топа — це танцювальні EDM-треки, реп і поп. У чарті «Топ-20» присутні і російські виконавці, у яких є свій окремий плейлист «Російські Хіти». У бібліотеці TikTok більше 15 тематичних і жанрових плейлистів, серед яких: «Поп-Хіти», «Хіп-Хоп», «Електро», «В дорогу», «Динамічна» і «Інді музика».

контент


На початковій стадії TikTok був майданчик для Ліпсінк-роликів. Це коротенькі відео, де користувачі сервісу наспівують відомий кліп або повторюють якусь кумедну фразу, намагаючись максимально потрапляти губами в текст. На даний момент сервіс значно урізноманітнив контент — туди підтягнулися «Вайнері» з кліпами гумористичного спрямування, а також серед користувачів популярні різні Челлендж.

Челлендж — це жанр відеороликів, де користувачі виконують різні завдання і пропонують їх повторити. TikTok регулярно підкидає нові ідеї для Челлендж, на цьому тижні проходять «професіонал» — потрібно зняти кліп, виконуючи свої щоденні робочі обов’язки і «bibadance», де потрібно повторити танець разом з EDM-продюсером Marshmallow.


У користувачів TikTok популярні парні відео, так звані «дуети», в яких, як правило, один учасник повторює дії іншого, розігрують сценки або один з користувачів записує свою реакцію від перегляду кліпу іншого.

В основному контент сервісу експлуатує розважальне напрямок. Короткі аматорські ролики з повною відсутністю продакшена не несуть будь-якого сенсу. Якщо пощастить — сервіс вміє іноді підбирати 7-8 хвилин заліпательних кліпів з перервами на танцювальне відео під пісню про «Балтиці-трійці».

аудиторія

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

Основна частина активних користувачів, ті хто генерує контент TikTok — це молоді люди вікового діапазону 16-24 років. Своїм підходом до поширення контенту TikTok нагадує ранній Instagram, де популярним міг стати будь-який користувач, який створює щось нове і цікаве без бюджетів на накрутку передплатників і лайків.
Незважаючи на відсутність зручних інструментів для просування, бренди і медіа вже почали промацувати аудиторію TikTok. Рекламодавці вже знайшли кілька цікавих можливостей по взаємодії з користувачами:

  • Нативная реклама. У цьому випадку реклама із закликом до певної дії інтегрується в кліп, який з’являється під час перегляду стрічки. Ефективність цього способу можна вимірювати тривалістю переглядів, кількістю лайків, коментарів, а також унікальним дією (переходи або установки).
  • Промо-Челлендж. Один з найбільш ефективних форматів реклами в TikTok. Механіка запуску такої рекламної кампанії передбачає старт серед блогерів з великим охопленням аудиторії, чиї ролики дуже швидко набирають велику кількість переглядів. Ефективність цієї можливості можна виміряти кількістю переглядів всіх призначених для користувача кліпів, які взяли участь в промо-Челлендж, а також числом лайків і коментарів.
  • Брендування ефектів, масок і стікерів. У TikTok дуже популярні кліпи із застосуванням різних ефектів доповненої реальності (AR), тому такий вид інтеграції найбільш цікавий. Ефективність такої реклами вимірюється кількістю відео з брендованим ефектом, кількістю переглядів таких кліпів, а також числом лайків, коментарів і репоста.

цікаві кейси

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

На платформі TikTok вже були помічені кілька рекламних інтеграцій. Одними з перших відзначилася Coca-Cola, яка запустила челлендж #sharecoke, в якому користувачам потрібно було зняти забавні ролики з пляшкою коли. У хештега понад 6 мільйонів переглядів.

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

Восени 2018 року Guess запустила в TikTok промо-челендж #inmydenim, в його рамках топові блогери поставали перед глядачами в старому одязі, а потім різко переодягалися в лук від бренду. Аудиторія дуже тепло зустріла цей промо-челендж і кількість переглядів кліпів по хештегом перевалила відмітку 30 мільйонів переглядів.

феномен TikTok

Гід по TikTok: соціальна мережа, по якій усі божеволіють

Ми спостерігаємо цікаве явище в мережі — з’явилася платформа для молодих користувачів, які відмовляються від звичних нам Facebook, VK і Instagram на користь соціальної мережі, де основний кістяк аудиторії складають такі ж підлітки і молоді люди, що говорять на одному зрозумілою мовою гумору і різних мемів. На жаль, людям старше 28 вже не зрозуміти всієї феноменальності TikTok. І це нормально! Згадуючи свої 16, мені теж здавалося, що з більш «дорослим» поколінням ми розмовляємо різними мовами, а між нашими цінностями недосяжність.

Батькам не варто жорстко обмежувати доступ дітей до сервісу через сучасних умов соціалізації та необхідності збереження тренда серед однолітків. Ми рекомендуємо звертати увагу на їх поведінку і наглядати за споживаним контентом, тому що, незважаючи на досить молоду аудиторію, серед користувачів сервісу присутні і дорослі, які можуть створювати недоречні і небажані матеріали. Поки TikTok не надає інструментів для обмеження показів подібного контенту.


Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector