TikTok – платформа для створення і публікації коротких відео з музичним супроводом нагадує суміш Vine, Instagram і YouTube. Соціальна мережа, яка стала підлітковим феноменом в 2018 році. Розбираємося що до чого.
Звідки прийшов
Соціальна платформа для публікації коротких музичних відео була запущена у вересні 2016 року під назвою Douyin в Китаї. На батьківщині сервіс дуже швидко набрав популярність і зацікавив користувачів з інших країн. На початку 2017 року компанія ByteDance, яка стоїть за створенням Douyin, запускає аналог під назвою TikTok для виходу на міжнародний ринок.
Паралельно сервісу від ByteDance розвивався musical.ly зі схожим набором функцій, основна мета якого – онлайн-платформа для публікації коротких відеороликів з музичним супроводом. У липні 2016 року сервіс стає самим завантаженим в понад 30 країнах, серед яких США, Великобританія, Німеччина і Японія. musical.ly набрав 90 мільйонів завантажень, а на його платформі щодня публікувалося більше 12 мільйонів відеороликів.
9 листопада 2017 року ByteDance набуває musical.ly – сума операції оцінюється в 1 мільярд доларів. У 2018 році було вирішено об’єднати два сервісу і продовжити їх подальший розвиток під брендом «TikTok». Зараз у платформи більше 500 мільйонів користувачів з 150 країн, приблизно половина яких підлітки до 18 років. За даними Mediascope, користувачі проводять в TikTok від 13 хвилин на добу – це четверте місце в категорії месенджерів та соціальних мереж.
Що може
Всі функції сервісу доступні в мобільних додатках для iOS і Android, у нього немає веб-версії. Інтерфейс програми дуже схожий на Instagram. У нижній частині екрана панель з кнопками 5 розділів:
- Головна – тут відображаються нові пости від користувачів, на яких ви підписані
- Цікаве – добірка з популярними роликами і рекомендаціями
- Копка створення свого кліпу
- повідомлення
- «Я» – сторінка профілю.
створення кліпу
У процесі створення ролика можна використовувати вже готове відео або зняти його в додатку. TikTok дозволяє застосовувати до кліпів різні колірні фільтри, накладати ефекти, застосовувати маски і AR-об’єкти, а також додавати музику з бібліотеки сервісу. Що стосується музичної бібліотеки TikTok – в ній передбачена функція пошуку потрібної композиції і вона поділена на категорії: жанрові плейлисти і рекомендації.
Користувачі TikTik формують свій альтернативний чарт музичних хітів, який трохи відрізняється від популярних композицій музичних сервісів. Топ-5 музичних треків на момент виходу статті виглядає наступним чином:
- Why Mona – Wannabe
- Taylor – Microwave Chain
- Dom Dolla – Take it
- Smash Mouth – All Star
- Gaullin – Moonlight.
Більшість композицій топа – це танцювальні EDM-треки, реп і поп. У чарті «Топ-20» присутні і російські виконавці, у яких є свій окремий плейлист «Російські Хіти». У бібліотеці TikTok більше 15 тематичних і жанрових плейлистів, серед яких: «Поп-Хіти», «Хіп-Хоп», «Електро», «В дорогу», «Динамічна» і «Інді музика».
контент
На початковій стадії TikTok був майданчик для Ліпсінк-роликів. Це коротенькі відео, де користувачі сервісу наспівують відомий кліп або повторюють якусь кумедну фразу, намагаючись максимально потрапляти губами в текст. На даний момент сервіс значно урізноманітнив контент – туди підтягнулися «Вайнері” з кліпами гумористичного спрямування, а також серед користувачів популярні різні Челлендж.
Челлендж – це жанр відеороликів, де користувачі виконують різні завдання і пропонують їх повторити. TikTok регулярно підкидає нові ідеї для Челлендж, на цьому тижні проходять «професіонал» – потрібно зняти кліп, виконуючи свої щоденні робочі обов’язки і «bibadance», де потрібно повторити танець разом з EDM-продюсером Marshmallow.
У користувачів TikTok популярні парні відео, так звані «дуети», в яких, як правило, один учасник повторює дії іншого, розігрують сценки або один з користувачів записує свою реакцію від перегляду кліпу іншого.
В основному контент сервісу експлуатує розважальне напрямок. Короткі аматорські ролики з повною відсутністю продакшена не несуть будь-якого сенсу. Якщо пощастить – сервіс вміє іноді підбирати 7-8 хвилин заліпательних кліпів з перервами на танцювальне відео під пісню про «Балтиці-трійці».
аудиторія
Основна частина активних користувачів, ті хто генерує контент TikTok – це молоді люди вікового діапазону 16-24 років. Своїм підходом до поширення контенту TikTok нагадує ранній Instagram, де популярним міг стати будь-який користувач, який створює щось нове і цікаве без бюджетів на накрутку передплатників і лайків.
Незважаючи на відсутність зручних інструментів для просування, бренди і медіа вже почали промацувати аудиторію TikTok. Рекламодавці вже знайшли кілька цікавих можливостей по взаємодії з користувачами:
- Нативная реклама. У цьому випадку реклама із закликом до певної дії інтегрується в кліп, який з’являється під час перегляду стрічки. Ефективність цього способу можна вимірювати тривалістю переглядів, кількістю лайків, коментарів, а також унікальним дією (переходи або установки).
- Промо-Челлендж. Один з найбільш ефективних форматів реклами в TikTok. Механіка запуску такої рекламної кампанії передбачає старт серед блогерів з великим охопленням аудиторії, чиї ролики дуже швидко набирають велику кількість переглядів. Ефективність цієї можливості можна виміряти кількістю переглядів всіх призначених для користувача кліпів, які взяли участь в промо-Челлендж, а також числом лайків і коментарів.
- Брендування ефектів, масок і стікерів. У TikTok дуже популярні кліпи із застосуванням різних ефектів доповненої реальності (AR), тому такий вид інтеграції найбільш цікавий. Ефективність такої реклами вимірюється кількістю відео з брендованим ефектом, кількістю переглядів таких кліпів, а також числом лайків, коментарів і репоста.
цікаві кейси
На платформі TikTok вже були помічені кілька рекламних інтеграцій. Одними з перших відзначилася Coca-Cola, яка запустила челлендж #sharecoke, в якому користувачам потрібно було зняти забавні ролики з пляшкою коли. У хештега понад 6 мільйонів переглядів.
Восени 2018 року Guess запустила в TikTok промо-челендж #inmydenim, в його рамках топові блогери поставали перед глядачами в старому одязі, а потім різко переодягалися в лук від бренду. Аудиторія дуже тепло зустріла цей промо-челендж і кількість переглядів кліпів по хештегом перевалила відмітку 30 мільйонів переглядів.
феномен TikTok
Ми спостерігаємо цікаве явище в мережі – з’явилася платформа для молодих користувачів, які відмовляються від звичних нам Facebook, VK і Instagram на користь соціальної мережі, де основний кістяк аудиторії складають такі ж підлітки і молоді люди, що говорять на одному зрозумілою мовою гумору і різних мемів. На жаль, людям старше 28 вже не зрозуміти всієї феноменальності TikTok. І це нормально! Згадуючи свої 16, мені теж здавалося, що з більш «дорослим» поколінням ми розмовляємо різними мовами, а між нашими цінностями недосяжність.
Батькам не варто жорстко обмежувати доступ дітей до сервісу через сучасних умов соціалізації та необхідності збереження тренда серед однолітків. Ми рекомендуємо звертати увагу на їх поведінку і наглядати за споживаним контентом, тому що, незважаючи на досить молоду аудиторію, серед користувачів сервісу присутні і дорослі, які можуть створювати недоречні і небажані матеріали. Поки TikTok не надає інструментів для обмеження показів подібного контенту.