Сокобан — гра жанру головоломки. Огляд і опис стратегії. —

Сокобан
Комп’ютерні ігри жанру «головоломки» (по-англійськи називаються «Pazzle») відрізняються величезною кількістю логічних задач, які повинен вирішити гравець. Природно, гравцеві для проходження гри необхідні логіка, інтуїція, уміння мислити стратегічно і інші подібні інтелектуальні якості.

Досить часто в головоломках необхідно складати блоки, додержуватися певної послідовності при виконанні дій. Одним з типових представників головоломок є гра «Тетріс». Також до головоломок відносяться пазли. Гра, про яку далі піде мова, є досить старою комп’ютерної головоломкою. Вона з’явилася в 1982 році, і називалася вона — «Sokoban». Батьківщина цієї гри — Японія, тому і назва японське. «Сокобан» перекладається на російську як «Комірник». Зараз же з’явилися аналогічні проекти під андроїд, Ios або ось тут igrygame.org можна знайти її онлайн.  

Основне завдання гравця в цій грі — переміщати ящики по лабіринту і встановлювати їх на певні місця. За всім, що відбувається гравець спостерігає зверху. Для того щоб пересунути ящик, слід підійти до нього з однією з чотирьох сторін і почати штовхати в протилежну сторону. Тобто якщо підійти знизу, ящик буде переміщатися вгору. Якщо штовхати зліва, ящик пересунеться вправо. При цьому штовхати можна не більше одного ящика. Проблеми створюють стіни, через які ящик проштовхнути не можна. Також слід враховувати і саме розташування ящиків. Їх можна ненавмисно встановити таким чином, що рівень вже пройти буде неможливо. Наприклад, якщо поставити чотири ящика поруч так, щоб при вигляді зверху з них вийшов квадрат, то жоден з них вже не можна буде зрушити ні в яку з сторін. В аналогічний тупик потрапить гравець і в тому випадку, якщо зажене ящик в кут, утворений двома стінами.

Гра «Sokoban» випускалася для багатьох комп’ютерів того часу. Домашні ігрові консолі також не були обділені цієї логічною грою. З тих пір її неодноразово перевидавали. Сьогодні в неї можна пограти не тільки на комп’ютерах і приставках, а й на мобільних телефонах і цифрових фотоапаратах. І крім класичної гри, існує безліч інших її версій. Наприклад, в реверсивної грі процес штовхання ящика відбувається в зворотну сторону, тобто для того щоб штовхнути ящик вправо, потрібно підійти до нього справа і потягнути за собою. Те ж саме з трьома іншими сторонами. Існує гра не з квадратними ящиками, а з шестикутними, через що головоломки стають набагато складніше. Можна навіть знайти такий варіант «Сокобан», де гравець керує не одним персонажем, а кількома.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector